Kamis, Juli 24, 2008

Motornya jawara, Ducati 1098R

Sebelumnya telah dibahas motor motoGP yang diproduksi versi jalanannya. Sekarang yang akan dibahas adalah motor jalanan Ducati yang digunakan dalam ajang Superbike. Sesuai dengan peraturan dalam superbike, motor yang boleh ikut adalah motor yang diproduksi massal, dengan kata lain motor yang boleh berkeliaran di jalanan.

Motor seharga $45.000 ini merupakan varian teratas dalam jajaran motor sport Ducati (Desmosedici tidak termasuk karena merupakan motor spesial). Tahun lalu, Ducati mengandalkan 999R untuk melawan GSX-1000R,R1,CBR-1000,dan ZX-10RR. Meskipun ada peningkatan kapasitas mesin dari 999cc ke 1198cc, tetapi ada pengurangan jumlah silinder dari 4 menjadi 2. Tetapi, Ducati tetaplah Ducati. Meski jumlah silinder berkurang, motor ini tetaplah monster. Tidak percaya? Lihat saja aksinya di ajang superbike di Trans7.

Jika anda membeli motor ini, anda akan mendapatkan racing kit yang terdiri dari peredam knalpot 102dB, yang terbuat dari karbon, dan ECU yang dapat menyimpan 8 seting yang berbeda. ECU ini juga untuk mengaktifkan kontrol traksi yang berguna untuk meredam tenaga yang berlebihan sebelum menuju gearbox sehingga ban belakang tidak berputar dengan liar. Untuk spesifikasinya, ada di bawah:



-----------------------------------------------

Frame: Tubular steel Trellis frame in ALS 450

Wheelbase: 1430mm / 56.3 in

Rake & Trail: 24d 30' / 24.5d

Front Suspension: Ohlins 43mm fully adjustable upside-down fork with TiN

Front Wheel Travel: 120mm / 4.7in

Front Brake: 2 x 330mm semi-floating discs, radially mounted Brembo Monobloc calipers 4-piston, 2-pad

Front Wheel: 5-spoke in forged light alloy 3.50 x 17

Front Tire: 120/70 ZR17

Rear Suspension: Progressive linkage with fully adjustable Ohlins TTXR monoshock with top-out spring. Aluminium single-sided swingarm.

Rear Wheel Travel: 127mm / 5in

Rear Brake: 245mm disc, 2-piston caliper

Rear Wheel: 5-spoke forged light alloy 6.00 x 17

Rear Tire: 190/55 ZR17

Fuel Capacity: 4.1 US gal (of which 1 US gal reserve)

Dry Weight*: 165kg / 363lbs

Seat Height: 820mm / 32.2in

Instruments: Digital MotoGP derived unit displaying: Speedometer, rev counter, clock, scheduled maintenance warning, warning light for low oil pressure, fuel level, oil temperature, fuel reserve, trip fuel, neutral, turn signals, average speed, average fuel consumption, remaining fuel metre, immobilizer. DDA system enabled.

Warranty: 2 years unlimited mileage



Color combinations (Tank-Frame-Wheels):

Versions: Single seat



-----------------------------------------------------------------------------------------------



Type: L-Twin cylinder, 4 valve per cylinder Desmodromic, liquid cooled

Displacement: 1198.4cc

Bore and stroke: 106x67.9mm

Compression Ratio: 12.8:1

Power*: 180hp - 132.4kw @ 9750rpm

Torque*: 99.1lb-ft 134Nm @ 7750rpm

Fuel system: Marelli electronic fuel injection, elliptical throttle bodies

Exhaust: Lightweight 2-1-2 system with catalytic converter and 2 lambda probes. Twin stainless steel and titanium mufflers.

Emissions: Euro 3

Transmission

Gearbox: 6 speed

Ratio: 1st 37/15, 2nd 30/17, 3rd 28/20, 4th 26/22, 5th 24/23, 6th 22/25

Primary drive: Straight cut gears, Ratio 1.84:1

Final drive: Chain; Front sprocket 15; Rear sprocket 38

Clutch: Dry multiplate with hydraulic control slipper clutch

Tidak ada komentar: